ביטוח נסיעות לחו"ל – טיפים לקראת חופשות החגים

לקראת נסיעות החגים כדאי להקדים רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל, ועוד כמה דברים שכדאי לדעת על אפשרויות הביטוח לפני שממריאים

בחודש ספטמבר 2018, החודש של חגי תשרי תשע"ט, יצאו לחו"ל לא פחות מ-910 אלף ישראלים. גם בחגי תשרי תש"פ, שיחולו בפועל בחודש אוקטובר 2019, צפויים לצאת לחו"ל מאות אלפי ישראלים. אפשר לומר שחופשת חגים בחו"ל הפכה עם השנים לסוג של מסורת עבור ישראלים רבים.
המשמעות היא, שביטוח נסיעות לחו"ל הוא חלק מההכנות לחג, יחד עם הגפילטע והחריימה, ויחד עם ארבעת המינים והקישוטים לסוכה.

קודם כל כיסוי רפואי לנוסעים


ביטוח נסיעות לחו"ל הוא בראש ובראשונה ביטוח רפואי, שמבטיח כיסוי להוצאות רפואיות בחו"ל. כיסוי הבסיס כולל טיפולים ואשפוז, תרופות, טיפולי חירום בשיניים, הטסה רפואית לישראל, הטסת מלווה מישראל וחזרה. כיסויים אלה הם מובנים ואינם ניתנים להסרה מן הפוליסה.
כיסוי הבסיס בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל כולל גם שני כיסויים שניתן להסיר מן הפוליסה לפי דרישה – חילוץ והצלה וכיסוי צד ג'. השיקול האם להשאירם בפוליסה כפוף לאופי הנסיעה המתוכננת.

הרחבות ותוספות בהתאם לצורך


ביטוח נסיעות לחו"ל הוא מוצר גמיש, שניתן להתאימו ליעד הנסיעה, סגנון החופשה ולהרכב הנוסעים – באמצעות הרחבות. לדוגמא, הרחבה מיוחדת לחופשת סקי ולחופשת ספורט אקסטרים, או הרחבה לביטול השתתפות עצמית ברכב שכור. קיימות גם הרחבות למטען ולמזוודות, למחשב נייד, ביטול נסיעה וקיצור נסיעה.

כמה טיפים לנוסעים לחו"ל בחגים

  • את ביטוח הנסיעות כדאי תמיד לרכוש ככל האפשר בסמוך לרכישת שירותי התיירות (טיסות, מלונות וכד'), וזאת על מנת לאפשר גם הוספה כיסוי לביטול נסיעה, המחייב רכישה מוקדמת.
  • לקראת נסיעת החגים כדאי עוד יותר להקדים את רכישת הביטוח, ולא לחכות לרגע האחרון, ולו כדי להקל את העומס של ההכנות לחג, שהוא ממילא גדול מן הרגיל. תורידו את זה מהראש.
  • בנסיעות אליהן מצטרפים גם סבתא וסבא – מאפיין של חופשות חגים משפחתיות – חשוב לשקול להוסיף לביטוח הנסיעות שלהם גם הרחבה להחמרה של מצב רפואי קיים.
  • לידיעתכם, השאלון הרפואי אינו תלוי בגיל המבוטח, וכולם צריכים להשיב עליו, לא רק מבוגרים. חשוב מאוד לשים לב לשאלות רפואיות, שמהן עשוי לנבוע צורך מובנה ברכישת הרחבה זו. כל מידע הוא רלוונטי: האם אתם נוטלים תרופות באופן קבוע, האם אושפזתם לאחרונה או ביקרתם בחדר מיון – כל המידע צריך להיות בידי הסוכן בשקיפות מלאה.
  • כיסוי הבסיס כולל גם טיפולים ואשפוז הקשורים להיריון (עד 12 שבועות) שאובחן לראשונה בחו"ל. נשים בהיריון (עד שבוע 32) יכולות לרכוש הרחבה מיוחדת ולצאת לחו"ל בראש שקט.
  • בחופשת ספורט אתגרי, ניתן לפצל את הכיסוי המיוחד לפי הימים בהם עוסקים בפעילות, וכך לחסוך בעלויות הכוללות של ביטוח הנסיעות.
  • הנוסעים עם תכשיטים יקרי ערך יכולים לכלול כיסוי לתכשיטים אלה באמצעות רכישת הרחבה לביטוח תכולת דירה, המכסה את התכשיטים גם מחוץ לבית, בכלל זה בחו"ל.
  • הכיסוי לתכשיטים בפוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל נע בין 300 דולרים ל-500 דולרים בלבד.

יכול להיות שהטיפ הכי חשוב הוא להתייעץ עמנו בעת תכנון הנסיעה, בכדי להבטיח לכל הנוסעים את הביטוח הטוב ביותר והמתאים ביותר במחיר הכי אטרקטיבי.
שתהיה חופשה נעימה ובטוחה.