קונים רכב משומש? כמה ענייני ביטוח שכדאי להכיר

כולנו יודעים מה צריך לבדוק לפני שקונים רכב יד שנייה, כדי לוודא תקינות מכנית. אבל מה עם הדברים שמשפיעים על הביטוח? קבלו כמה טיפים

מכונית במוסך – קונים רכב משומש

כאשר אתם קונים רכב משומש (יד שנייה) אתם כבר יודעים שחשוב לבדוק את תקינות הרכב, להעביר אותו במכון בדיקה לפני קנייה, לוודא שאין עליו שיעבוד, וכיוצ"ב עניינים שיבטיחו כי אתם משקיעים את כספכם בקנייה בטוחה.

קבלו כמה טיפים פחות ידועים לקניית רכב משומש, שיכולים להשפיע על ביטוח הרכב (ואולי גם על מחיר הקנייה)…

רכב עם תוספות – מה כלול?

הכיסוי הביטוחי כולל באופן אוטומטי כל רכיב ופריט הרשום במפרט היצרן כחלק אינטגרלי של הרכב. אלא שלרכב שאתם קונים עשויות להיות תוספות. למשל, וו גרירה, או גגון. פריטים אלה, אינם רשומים כחלק ממפרט היצרן, ולכן אינם כלולים בכיסוי הביטוחי ויש לבטחם בנפרד, בהתאם לצורך. כך הדבר גם לגבי תוספות בתוך הרכב, כגון כסא לתינוק, מסכים במושב האחורי וכד'.

לתשומת לבכם! מומלץ לבטח כיסא לתינוק בנפרד. יחד עם זאת, מכיוון שהחוק מחייב התקנת כיסא לתינוק ברכב, ניתן "לחלץ" תשלום מחברת הביטוח גם ללא כיסוי נפרד, אם כי נדרש תהליך בירוקרטי לווידוא שימושיות הכיסא בהתאם לגיל התינוק.

שקיפות מלאה – לקבל עבר ביטוחי מהמוכר

לכל רכב יש עבר ביטוחי, שכולל תביעות ביטוח בגין נזקים לרכב, והיסטוריית תאונות. מובן כי למידע זה יש השפעה ישירה, הן על מחיר הרכב והן על מחיר הביטוח.

חשוב לדעת את העבר הביטוחי של הרכב באופן מדויק, ולכן לא מספיק שהמוכר ישר, גלוי ושקוף לגמרי. מדוע? כי גם כאשר ידוע וגלוי שהרכב עבר תאונה, חשוב לדעת איך הוגדר המצב, ואת זה גם מוכר ישר והגון לא תמיד יודע או מבין.

לדוגמא, אם מצב הרכב בעקבות אותה תאונה מדוברת הוגדר 'אובדן להלכה', המשמעות היא שהרכב חזר לכביש לאחר שיקום.

את העבר ביטוחי של הרכב יכול בעל הרכב לקבל באמצעות מערכת הסליקה של חברות הביטוח.

רכבים בעבודה – ישן וגם חדש

אם אתם רוכשים רכב שישמש אתכם גם לצרכי עבודה, עשויים להיות לכם צרכי ביטוח ייחודיים. לדוגמא: כלי עבודה שנמצאים ברכב, או אפילו פריטי סחורה, מחייבים ביטוח עסקי מסוג 'סחורה בהעברה'.

אנשים שרוכשים רכב מסחרי בדרך כלל מודעים לצורך הזה, ומבטחים בנפרד את הפריטים שהם משנעים ברכב, אך לעתים קרובות מתבצעת רכישה של רכב פרטי שמשמש גם לשינוע כלים או סחורה, וגם עבורו נדרש ביטוח מיוחד, כולל הליך חיתום.

הדרישה לביטוח מיוחד לציוד וסחורה תקף, בפועל, גם לרכב חדש. אנחנו מוצאים לנכון להדגיש זאת כאן, בהקשר של רכישת רכב משומש, משום שקיימת תופעה של רכישת רכבים פרטיים ישנים לשימושי עבודה, בלי מודעות למשמעויות הביטוחיות.

שתהיה לכם קנייה בטוחה ונסיעה בטוחה.