הסערה חלפה, התביעות בדרך

משפחות ועסקים מחשבים כעת את נזקי הסערה שהתחוללה כאן רק לפני שבועיים. מי שיש לו ביטוח פשוט צריך להגיש תביעה. ומי שאין לו ביטוח?

ילדה במגפיים – כיסוי לנזקי סערה

האם אתם מרגישים את פעמי האביב? נהנים ממזג האוויר המצוין של סוף פברואר ותחילת מרץ? ובכן, רק לפני כשבועיים התחוללה פה סערה גדולה (הכל יחסי) ועדיין יש בינינו משפחות ועסקים "שמלקקים את הפצעים" בעקבות אותה סערה, שנמשכה מספר ימים.

כיסוי לנזקי סערה בביטוחי רכוש

מי שיש לו ביטוח מתאים יכול להיות רגוע. גם בתחום ביטוח דירה וגם בתחום ביטוח רכב – כיסוי הבסיס כולל נזקי סערה. לפיכך, מי שיש לו ביטוח דירה ו/או רכב פשוט צריך לפעול עפ"י ההנחיות להגשת תביעת ביטוח. כל חברת ביטוח מחויבת לפרסם את ההנחיות באתר באינטרנט שלה.

בביטוח דירה, הכיסוי לנזקי סערה כלול בכיסוי הבסיס, גם בפוליסת ביטוח מבנה וגם בפוליסת ביטוח תכולה.

בעלי עסקים שמבוטחים בביטוח עסק – מבנה ו/או תכולה – צריכים לבדוק אם הפוליסה שלהם כוללת גם נזקי סערה. בניגוד לביטוח דירה, ביטוח עסק אינו כולל נזקי סערה בכיסוי הבסיס, ויש לרכוש כיסוי זה בנפרד. במידה ויש להם כיסוי מתאים, עליהם לפתוח בתהליך תביעת ביטוח עפ"י הנחיות חברת הביטוח.

תהליך תביעה בגין נזקי סערה עשוי לקחת קצת זמן, אך בסופו יש למבוטח מימון מלא או חלקי (בהתאם לתנאים ולסיטואציה) לנזקים ולעלויות התיקון והשיקום. ניתן לצפות במדד השירות לענף הביטוח כדי להכיר את מהירות השירות של כל חברת ביטוח בנושא תביעות. המדד מנוהל ומפורסם באתר משרד האוצר.

אנחנו כאן לשירותכם בכל הקשור להגשת התביעה.

אפשרויות פיצוי למי שאין לו ביטוח

בעלי דירות, בעלי רכב ובעלי עסקים שאין להם ביטוח עם כיסוי לנזקי סערה יכולים לקבל פיצוי על נזקים שנגרמו לרכוש מהרשות המקומית או מרשות הניקוז. על מנת לקבל פיצוי כלשהו יהיה עליהם להוכיח כי הנזק שנגרם לרכושם נובע מרשלנות של אותה רשות.

אל תחכו לחורף הבא

כאמור, כולנו מרגישים את פעמי האביב וככל הנראה הסערה הבאה תגיע רק בחורף הבא. זה בדיוק הזמן לחשוב קדימה בלי לחץ, לתכנן פתרון ביטוחי מתאם אישית ולהגיע את החורף הבא בראש שקט.

אנחנו כאן לשירותכם.