תזכורת: הבית שלכם חשוף לאיומי סייבר

היום יותר מתמיד רשתות ביתיות חשופות לנזקי סייבר זדוניים ואחרים. מהם הגורמים המאיצים את הסכנה ומה צריך לעשות כדי להתגונן?

פנים מאיימות במסך – ביטוח סייבר ביתי

בחודש פברואר המלצנו לכם לשקול הוספת כיסוי לנזקי סייבר לביטוח הדירה: ביטוח סייבר לבית, למה צריך את זה? מדובר בהרחבה לפוליסת ביטוח תכולה, הכרוכה בעלות לא גבוהה שמוסיפה הרבה שקט נפשי, במיוחד בתקופה זו.
ניתן לרכוש את הכיסוי גם ללא ביטוח תכולה, ככיסוי בודד.

מדוע הסיכונים לרשת הביתית גוברים לאחרונה?

מספר מגמות מאיצות את החשיפה של רשתות ביתיות לאיומי סייבר שונים:

  • גידול בפעילות המקוונת באמצעות מחשבים, טלפונים, אביזרי קריאה (קינדל), טלוויזיות אונליין, מכשירי חשמל מקוונים (לדוגמא, מזגנים המופעלים באמצעות אפליקציות) ועוד. הרשת הביתית למעשה פתוחה למרחב הדיגיטלי 24/7. כל אורח שמגיע לבקר עם הטלפון שלו, נושא עמו פוטנציאל איומי חדש.
  • ככלל, בגלל משבר הקורונה כולנו נמצאים יתר זמן בבית ומבלים יותר זמן באינטרנט, משתמשים יותר באפליקציות, ומבצעים יתר פעולות באתרים שונים וברשתות חברתיות.
    בנוסף, המעבר לעבודה מהבית כתוצאה מאילוצי הקורונה מגדיל את היקף הפעילות המקוונת ברשת הביתית ואת החשיפה לאיומי סייבר בשיעור דרמטי.
  • הסיכון לנזקי זדון – פישינג, כופר, רוגלות וכד' – הוא במידה רבה סיכון סטטיסטי. רוב גדול של הפעילות הזדונית של האקרים ופושעי סייבר אחרים מתבצע באמצעות כלים טכנולוגיים שסורקים את המרחב הדיגיטלי ומחפשים פרצות מסוגים שונים. הגידול בהיקף הפעילות הזדונית והתקדמות הטכנולוגית של פושעי הסייבר מגדילים באופן משמעותי את הסיכון לפגיעה.
    נכון שפושעי הסייבר מנסים למקד את פעילותם הזדונית למטרות עסקיות, מסחריות ופיננסיות, אך במצב הנוכחי בו ארגונים רבים למעשה מחוברים לבתי העובדים, רשתות ביתיות הפכו ליעד מועדף.

המלצות להתגוננות

יש לזכור, סיכוני סייבר לא מצטמצמים רק לאיומי זדון. גם תקלות שונות עשויות לגרום לנזק דיגיטלי.

  • הצעד הראשון בהתגוננות מפני מגוון איומי הסייבר הוא התקנת מערכות הגנה ומניעה – אנטי-וירוס, פייר-וול, סורקים, מערכות התראה וכד'.
  • הצעד השני הוא להקפיד על התנהלות בטיחותית במרחב הדיגיטלי – לא להקליק על קישורים לא מזוהים, לרענן סיסמאות בצורה סדורה, להתנתק מאתרים בסיום הפעילות ועוד.
  • הצעד השלישי הוא ביטוח סייבר – הגנה פיננסית למקרה שמערכות ההגנה כשלו והנזק נגרם.