את ביטוח המשכנתא לקחתם בחשבון?

אל תצאו לדרך אל המשכנתא בלי לכלול בחישובים שלכם את עלויות ביטוח המשכנתא. שלא יהיו הפתעות

עושים חשבון – ביטוח משכנתא

הביקוש לדירות עולה, וזה אומר שיותר ישראלים נמצאים ברגעים אלה בשלב כלשהו בדרך למשכנתא. חלק כבר יודעים איזו דירה הם רוצים, ונמצאים בשלב של בדיקת המקורות הנוספים – חסכונות, הורים וכד' – כדי לדעת כמה משכנתא הם יצטרכו כדי לרכוש את הדירה שבחרו. חלק אחר נמצא עדיין בשופינג על מחירי הדירות במקומות שונים בארץ, כדי להתחיל לחפש דירת חלומות, וחלק כבר קיבלת הצעות מחיר למשכנתאות מבנקים ומקורות אחרים.

כולם יגיעו בסוף לאותה נקודה: מהו הסכום החודשי – החזר המשכנתא – שהם יכולים להעמיס על התקציב השוטף? על גובה הסכום הזה משפיעים כמה גורמים: בעיקר סכום המשכנתא, תקופת המשכנתא ו… ביטוח המשכנתא.

התשלום החודשי של המשכנתא כולל גם את הביטוח

כן, בסופו של דבר, ההחזר החודשי מורכב משני סכומים: החזר המשכנתא לבנק, ותשלומי הביטוח לחברת הביטוח.
לכן, ההמלצה הראשונה שלנו לכל מי שנמצא בנתיב את המשכנתא היא, להכניס את עלויות הביטוח מראש לכל החישובים – זה יחסוך לכם הפתעות לא נעימות ברגע האמת, ויסייע לכם להתמקד בדירות שאתם באמת יכולים להרשות לעצמכם.

ביטוח משכנתא – 2 פוליסות

ביטוח משכנתא מעוגן בתקנות ובחקיקה, ומטרתו היא להגן על הגורם המלווה – בדרך כלל בנק – מפני סיכונים לאובדן המשכנתא, או כתוצאה מנזק לנכס הממושכן, או כתוצאה ממות הלווה. ללא ביטוח משכנתא רוב האנשים היו מתקשים להשיג מימון כלשהו לדירה, ועלויות המימון היו אסטרונומיות.

ביטוח משכנתא כולל שתי פוליסות: פוליסת ביטוח מבנה למשכנתא, שמכסה נזקים לנכס, ופוליסת ביטוח חיים למשכנתא, שמספקת כיסוי למקרה מוות של הלווה.
בשתי הפוליסות המוטב הוא הגורם המלווה – הבנק.

ביטוח המשכנתא מגן על הבנק. מי מגן עליכם?

נכון, ייעוד של ביטוח המשכנתא הוא להגן על הבנק המלווה, אבל הוא מגן גם עליכם. למשל, כאשר נגרם נזק שניתן לשיקום בעלות נמוכה מסכום המשכנתא, ביטוח המבנה למשכנתא מאפשר לכם בעצם להחזיר את המצב לקדמותו. אתם חוזרים לשגרה שכוללת גם את החזרי המשכנתא.
במקרה, חלילה, של מות אחד הלווים, חברת הביטוח משלמת את המשכנתא והיורשים יכולים להמשיך לגור בנכס שבבעלותם.

יחד עם זאת – וזה חשוב – ביטוח משכנתא אינו תחליף לביטוח דירה מקיף, שלוקח בחשבון גם סיכונים לנזקי תכולה, וגם את ערך השיפורים שהכנסתם (או שאתם מתכננים להכניס) בבית שרכשתם.

ביטוח המשכנתא גם אינו תחליף לביטוח חיים פרטי שמגן על המשפחה.

ביטוח משכנתא – לא בבנק

הבנק המלווה רשאי להציע לכם ביטוח משכנתא מטעמו, אך אינו יכול לחייב אתכם לרכוש באמצעותו. פעם זה היה כך, היום כבר לא. זה גם לא כדאי; ביטוח המשכנתא בבנק בדרך כלל גם אינו כולל כיסוי צד ג', שמכסה נזקים שנגרמו לאורחים ושוהים אחרים בביתכם וכן כיסויים נוספים שקשורים בצמודות מבנה או שיפורים במבנה שנעשו לאחר קבלת המבנה לבעלותכם.

אתם יכולים לרכוש כל אחת מהפוליסות – מבנה למשכנתא וחיים למשכנתא – בנפרד, מכל גורם שתמצאו לנכון.

בואו לקבל ייעוץ ופתרונות לביטוח משכנתא חכם וחסכוני.