עמדת טעינה לרכב חשמלי – יש ביטוח

עמדות טעינה לרכב חשמלי עלולות לגרום להתלקחות, לכן הכיסוי החשוב ביותר הוא כיסוי צד ג'. חושבים על מכונית חשמלית? כדאי לדעת

טסלה – עמדת טעינה לרכב חשמלי

המגמה ברורה, העתיד שייך לרכב החשמלי. כבר היום הנוכחות של מכוניות חשמליות בכבישי ישראל היא בולטת, והקצב הולך וגובר ועוד ילך ויגבר. אנחנו בדרך לעידן חדש.

יחד עם המכוניות החשמליות מגיעות גם עמדות הטעינה. בעניין זה יש היבטי ביטוח חשובים מאוד שכדאי לקחת בחשבון.

המצב החוקי בנושע לעמדות הטעינה נמצא כעת בתהליך של התגבשות, אך כבר כעת יש פסיקות של בתי משפט שמצביעות על המגמה וכיצד יש להיערך. יחד עם זאת, יתכן כי בעתיד הקרוב יחולו שינויים מסויימים במצב החוקי ומומלץ לעקוב. אנחנו נעדכן בהתאם.

המידע נוגע גם לבעלי רכב חשמלי, במיוחד לכאלה שמתגוררים בבית משותף עם חניון, ולוועדי בתים משותפים בהם יש חניון לדיירים.

נקודות עיקריות בנוגע לביטוח עמדות טעינה לרכב חשמלי

  • רכב חשמלי מבוטח במסגרת ביטוח רכב, כמו רכבי בנזין ודיזל (חובה, מקיף, צד ג'). עמדת טעינה פרטית מבוטחת במסגרת ביטוח מבנה דירה. עמדת הטעינה נחשבת רכיב צמוד מבנה גם כאשר היא נמצאת בפועל בחניה הפרטית.
  • נזק שנגרם לעמדת טעינה פרטית כלול בכיסוי הבסיס של ביטוח דירה (הפוליסה התקנית).
  • אם ביטוח הדירה כולל כיסוי צד ג', נזקים שנגרמו לצד ג' כתוצאה משימוש או תקלה בעמדת הטעינה מכוסים במסגרת הביטוח, עד גבול האחריות המצוין בפוליסה.
  • ביטוח צד ג' לעמדת טעינה הוא חשוב, אם לא קריטי, מכיוון שעמדות טעינה לרכב חשמלי עלולות להיות מסוכנות. הסכנה הנפוצה ביותר היא התלקחות.
  • בעתיד הקרוב צפויות לצאת לשוק פוליסות ביטוח ייעודיות לעמדות טעינה לרכב חשמלי, שכוללות גם כיסוי לנזק לעמדה וגם כיסוי לנזקי צד ג'. פיתוח הפוליסות נמצא בתהליך מתקדם ע"י חברות הביטוח בהנחיית המפקח על הביטוח במשרד האוצר.
  • מי שבעלותו דירה בבית משותף ויש לו חניה פרטית בחניון הבניין, רשאי להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי. את העמדה יש להתקין עפ"י תקנים ובאמצעות חשמלאי מוסמך. עלויות החשמל חלות על בעל עמדת הטעינה.
  • ועד בית רשאי להתנות התקנת עמדת טעינה בחניון הבניין בקיומו של ביטוח צד ג' מתאים.

אנחנו לשירותכם עם המידע ועם הפתרונות בכל הקשור לרכב חשמלי ולעמדת הטעינה.