על מכרזים ועל ביטוח – שלא יהיו הפתעות

הכירו את הטעויות הנפוצות בהגשת מכרזים, בכל הקשור לדרישות הביטוח במכרז, וקבלו טיפים איך להימנע מהן ולנצח בתמחור מדויק

חתימה על מסמכים – דרישות ביטוח במכרזים

חברות ועסקים שניגשים למכרזים, או חותמים על חוזים עם רשויות או תאגידים, מחויבים לעמוד בדרישות ביטוח כאלה ואחרות, בהתאם למאפייני כל מכרז וכל חוזה. דרישות הביטוח הן חלק מתנאי המכרז/חוזה והן מחיבות. כדאי להקפיד ולהימנע מטעויות שיכולות להפוך זכייה במכרז למשבר פיננסי.

הטעויות הנפוצות בנוגע לדרישות ביטוח במכרזים וחוזים

הדחקה של דרישות הביטוח – לפעמים נושא הביטוח פשוט נשכח, ולפעמים הוא מוסט הצידה, תחת לחץ העניינים המקצועיים והמסחריים של המכרז.
התוצאה היא שלאחר הזכייה במכרז מתפנים לטפל בדרישות הביטוח, ולפתע מגלים שכל התחשיבים משתבשים, ומה שנראה כניצחון הוא בעצם מתכון להפסדים כספיים.

חשוב לדעת! דרישות ביטוח במכרזים, במיוחד של מוסדות ממשלה ורשויות, הן קשיחות. לא ניתן לפתוח במשא ומתן על דרישות הביטוח לאחר זכייה, כי זה עלול לחשוף את מנהלי המכרז לתביעות משפטיות מצד אלו שלו זכו.
חוק חובת המכרזים – אתר 'כל זכות'

"דילוג" על שלב השאלות במכרז – בכל מכרז מסודר נקבע מועד בו המשתתפים יכולים להעלות שאלות וסוגיות שונות. לדוגמא, שאלות בעניין דרישות ביטוח שאינן הגיוניות, או מיותרות.
במקרים רבים מנהלי המכרז מתקנים את דרישות הביטוח לאחר שלב השאלות. לאחר שלב השאלות כבר לא ניתן להשפיע על דרישות הביטוח של המכרז.

משאירים את הביטוח לסוף – זו אולי הטעות הנפוצה ביותר, כאשר עם ענייני הביטוח, שמשפיעים מאוד על התמחור של המכרז, מחכים לרגע האחרון.
כאשר מדובר בדרישות ביטוח מורכבות, אשר דורשות לעתים פתרונות ביטוח באמצעות ספקים בינלאומיים, קשה לתת מענה תוך זמן קצר ובבהילות, ואז בפועל מגישים את המענה למכרז עם קצוות פרומים בנושא הביטוח.

טיפים שיחסכו עוגמת נפש ויעזרו לכם לנצח בתמחיר מדויק

צוות סוכנות מ. טיקוצקי מתמחה בליווי חברות ועסקים במכרזים ובחוזים. אנו עומדים לשירותכם בכל הקשור לדרישות הביטוח של המכרז או החוזה שלפניכם.

  • בדקו והבינו את דרישות הביטוח של המכרז/חוזה לפני שאתם מחליטים האם לגשת ולתת מענה.
  • מייד עם החלטתכם לגשת למכרז (או לסגור חוזה) שתפו אותנו והעבירו אלינו את דרישות הביטוח, כדי שנוכל לבחון עבורכם את הפתרונות האפשריים.
  • בדקו את הביטוחים הקיימים שלכם כדי לדעת האם אתם כבר עומדים בדרישות או שיש לעשות שינויים בסל הביטוחים שלכם.
  • בכל התחשיבים לתמחור המענה למכרז, קחו בחשבון את עלויות הביטוח.
  • השתמשו בשלב השאלות במכרז כדי לנסות לשנות ולהקל את דרישות הביטוח.

זכייה במכרז או בחוזה גדול יכולה להיות הצלחה מסחרית גדולה, או כישלון צורב. הכל תלוי בסופו של דבר בתמחור. עלויות הביטוח הן חלק מהתמחור, והן בדרך כלל דרישה מחייבת.
אנחנו כאן לשירותכם.