מה חשוב לדעת עכשיו על ביטוח נסיעות לחו"ל?

השיקולים לקראת נסיעה לחו"ל משתנים וגם תהליך הרכישה של ביטוח נסיעות לחו"ל משתנה. חשוב לקבל ייעוץ מוקדם

נמל תעופה – שיקולים חדשים בביטוח נסיעות לחו"ל

תוך ארבעה חודשים של משבר קורונה עולמי, הפך ביטוח הנסיעות לחו"ל ממוצר ביטוח פשוט, שקונים ברגע האחרון, לפני או אחרי הביקור בדיוטי-פרי, כמעט בלי לחשוב, לפתרון ביטוח מורכב שמחייב תכנון קפדני מראש. לכל נסיעה, פרטית או עסקית, יש כעת מטען חדש של שיקולים שיש לשקול לקראת הנסיעה ובעת רכישת הביטוח המתאים.

תזכורת: איך בנוי ביטוח נסיעות לחו"ל?

כיסוי הבסיס בכל פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל הוא הכיסוי להוצאות רפואיות – טיפולים, אשפוז, תרופות וכד'. כיסוי הבסיס כולל גם שירותי חילוץ ופינוי וביטוח צד ג', אותם ניתן להסיר מן הפוליסה לפי דרישה.
על כיסוי הבסיס ניתן להוסיף הרחבות שונות כגון ספורט חורף, ספורט אתגרי, מצב רפואי קודם, הריון, וכיסויים למטען, מחשב, רכב שכור ועוד.
ניתן להתאים את היקף הביטוח ואת הכיסויים למאפייני הנסיעה ולהרכב הנוסעים.

העידן החדש בביטוח נסיעות – מה חשוב לדעת?

עדיין לא כל חברות הביטוח, בעולם ובישראל, חזרו לשווק פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל, אבל מי שמתכנן נסיעה כבר יכול לצאת עם ביטוח.

יש לשים לב למספר נקודות עיקריות בכל הקשור לביטוח הנסיעות בתקופה הקרובה:

  • לפני כל נסיעה יש לבדוק את "מצב הקורונה" במדינות היעד, ואת הנחיות משרד הבריאות והנחיות משרד החוץ לגבי מדינות היעד. כמו כן, חשוב להתעדכן בהנחיות של הרשויות המקומיות לגבי כללי התנהגות במרחב הציבורי.
  • חשוב לזכור! בכל נסיעה אתם עלולים להיקלע לסגר פתאומי במדינת היעד. במקרה של סגר, באפשרותכם להאריך את תוקף הפוליסה, אך לא יהיה כיסוי להוצאות שהייה ומחייה הנובעות מתקופת הסגר במדינת היעד.
  • הכיסוי הרפואי בביטוח הנסיעות תקף כרגיל לכל הצרכים הרפואיים, בכלל זה טיפולים הקשורים בקורונה, אך יש לבדוק התייחסות ספציפית לסיכוני קורונה לפני כל נסיעה.
  • עשויה להיות הגבלת גיל לרכישת ביטוח נסיעות לחו"ל (חברות ביטוח מסוימות מגבילות את המכירה עד גיל 80).
  • כיסוי למצב רפואי קודם הפך למשמעותי במיוחד, בשל הקשר של מגפת הקורונה למחלות רקע. יתכן כי יחולו שינויים בנושא זה בפוליסות השונות.
  • צפויה החרגה של הכיסויים במדינות יעד שאינן מוגדרות 'ירוקות' (ראו באתרי הקורונה של משרד הבריאות ושל משרד החוץ).
  • הכיסויים לביטול/קיצור נסיעה אינם זמינים לרכישה.

השורה התחתונה היא, שכדאי מאוד להתייעץ איתנו כבר בשלבים הראשונים של תכנון הנסיעה, ולרכוש את הכיסויים מראש. ביטוח נסיעות לחו"ל זה כבר לא מה שהיה.