טיפים לשנה אזרחית (ופיננסית) חדשה

הנוסחה לביטוח חיים אפקטיבי, להכפיל את החיסכון לכל ילד, לשמור על קשר עין עם הפנסיה, לבדוק את המסלולים ולחשוב על קרן השתלמות

1 בינואר – טיפים לשנה חדשה

או-טו-טו מתחלפת שנה אזרחית. זה אומר שאתם עסוקים בסיכומים, חשבונות, אולי גם ספירת מלאי, וכל שאר העניינים החשובים של סוף שנה. כל זה יסתיים אחרי 31 בדצמבר. לרגע הזה הכנו לכם כמה טיפים לתחילת שנה חדשה. קחו את הזמן.

ביטוח חיים – הנוסחה

ביטוח חיים מבטיח סכום כסף משמעותי למוטבים (בדרך כלל משפחה קרובה) במקרה חלילה של מות המבוטח (כולל מוות במלחמה). המטרה היא לספק למוטבים אמצעי קיום לאחר שהמפרנס איננו עוד.

אם יש לכם ביטוח חיים, כדאי לבדוק את סכום הפיצוי. במרבית המקרים הסכום שדרוש באמת לצורך שמירה על רמת החיים של המוטבים הוא כפול מהסכום הרשום בפוליסה. זה כמובן לא נכון לכולם אלא נתון סטטיסטי שמתאר תופעה נפוצה.

למשפחה עם ילדים הנוסחה לחישוב היא, הכפלת המשכורת הגבוהה (כאשר יש שני מפרנסים) במספר החודשים שנותרו לכל ילד עד גיל 24.

לתשומת לב: אם יש לכם משכנתא יש לכם גם ביטוח חיים למשכנתא, שאינו קשור לנוסחה הנ"ל. בביטוח חיים למשכנתא המוטב הוא הבנק המלווה.

חיסכון לכל ילד

האם אתם מכירים את תוכנית 'חיסכון לכל ילד'? זוהי תוכנית ממשלתית שהופעלה בשנת 2017 ומעניקה לכל ילד בישראל, החל מיום היוולדו, סכום של 51 ש"ח בחודש לחיסכון שיעמוד לרשותו בגיל 18. תעשו את המכפלה: למעלה מ-11,000 ש"ח. סכום נאה שיכול לשמש ללימודים, טיול, רכישת גיטרה ועוד.

ההורים זכאים להכפיל את הסכום. רבים מעבירים לתוכנית 'חיסכון לכל ילד' את קצבאות הילדים.

כמובן שבנוסף לתוכנית 'חיסכון לכל ילד' שהיא תוכנית של המדינה, כל הורה יכול לבחור לילדיו תוכניות חיסכון פרטיות כגון קופת גמל להשקעה או פוליסת חיסכון. קראו על חיסכון לילדים.

מעקב פנסיה

תוכנית הפנסיה שלכם מבטיחה לכם קצבה חודשית לאחר הפרישה מהעבודה. בכל חודש אתם מחויבים להפקיד סכום שהוא חלק יחסי מההכנסה, עפ"י קריטריונים הקבועים בחוק. ההפקדות לשכירים מבוצעות ישירות ע"י המעסיק וההפקדות לעצמאים הן באחריות העצמאים עצמם.

הטיפ הוא לשמור על קשר עין רציף עם תוכנית הפנסיה שלכם. כדאי לבקר באתר האינטרנט של חברת הפנסיה שלכם, להתחבר לאזור האישי, ולבדוק את ההפקדות ואת היתרות. מעקב קבוע ושיטתי אחרי תוכנית הפנסיה שווה הרבה כסף. כדאי גם לדבר איתנו על הפנסיה לפחות פעם בשנה.

מסלול מנייתי בחיסכון?

חלק מהעניין של שמירה על קשר עין עם תוכנית הפנסיה שלכם, הוא בדיקה שוטפת של המסלולים בהם מושקעים כספי הפנסיה שלכם. יש מגוון רחב של מסלולים ברמות סיכון שונות, כך שניתן להתאים את אופי ההשקעה לדרישות, לצרכים ולציפיות שלכם.

דוגמא להמחשה: אם אתם בתחילת הקריירה, רחוק מגיל הפרישה, יתכן שכדאי לשקול מסלולים מניתיים שאמנם ברמת סיכון גבוה יותר אך באותה מידה מציעים סיכוי גדול יותר. העיקרון הכללי הוא, שככל שמתקרבים לגיל הפרישה המסלולים יותר סולידיים.

קרן השתלמות כבר יש לכם?

חלק מן המשימות של כל שכיר ועצמאי לקראת סוף שנה (31 בדצמבר) היא בדיקה של קרנות ההשתלמות לצורך מיצוי של הטבות מס שנתיות. מדובר בסכומים משמעותיים.

אם אין לכם עדיין קרן השתלמות, פתיחת שנה זו הזדמנות טובה להתחיל.

אנחנו לשירותכם. שתהיה שנה מוצלחת.