חדשנות: למה אי אפשר לזוז בלי ביטוח?

יכול להיות שתופתעו לדעת, אבל ענף הביטוח בעצם אחראי על מימוש של החדשנות האנושית. כן, כן, החיים של כולנו משתפרים בזכות אנשי הביטוח

מכונית העתיד – חדשנות בביטוח

מתי לדעתכם יתחיל עידן הרכב האוטונומי? הטכנולוגיה כבר קיימת זמן רכב ומודלים שונים כבר עברו מבחני אמת רבים, אז למה כולם מחכים?
יש שיגידו שצרכני הרכב בעולם עדיין לא בשלים לרכב אוטונומי, שמערכת הכבישים והרמזורים לא מוכנה לגמרי ועוד כהנה וכהנה. אבל בואו נגלה לכם סוד גלוי, לפחות למי שנמצא בתעשיית הרכב האוטונומי – העידן החדש יתחיל כאשר חברות הביטוח בעולם יסכימו לקחת על עצמן את הסיכונים החדשים, באמצעות פתרונות ביטוח מתאימים. במילים אחרות, כשיהיו פוליסות ביטוח לרכב אוטונומי.

ענף הביטוח הוא סמן לחדשנות

כל התפתחות משמעותית – טכנולוגית, קונספטואלית, תהליכית, עסקית – צריכה בסוף לעמוד במבחן הביטוח. האם חברות הביטוח ייקחו על עצמן את הסיכונים שמביאה איתה החדשנות אנושית.

קחו לדוגמא את ענף התיירות; האם חופשות הסקי היו יכולות לשגשג כל כך, ולפרנס רבים כל כך, אלמלא היה כיסוי מיוחד לגולשים בביטוח נסיעות? האם מהפכת הרכב החשמלי היתה יוצאת דרך בלי ביטוח לשירותי דרך מתאימים ובלי כיסוי לעמדת הטעינה?

תחשבו מה היו מחירי הטיפולים הרפואיים, ולו הפשוטים ביותר, אילו לרופאים לא היה כיסוי רפואי כנגד רשלנות מקצועית. מי היה יכול להרשות לעצמו לקחת משכנתא אלמלא היה קיים ביטוח המשכנתא? כמה היו עולים מוצרי יבוא אילו היבואנים היו צריכים לשקלל במחיר את הסיכונים עצמם ולא רק את עלות הביטוח לאותם סיכונים?

כן, דווקא הענף עם התדמית האפרורית, זה שבחוגים חברתיים נחשב לעיתים לשיא השעמום, הוא אחד המנופים העיקריים לחדשנות, ובעצם מאפשר את כל פריצות הדרך המרתקות והמרגשות עליהן אנחנו קוראים בעיתונים. לא רק בתחום התחבורה והטכנולוגיה, גם בתחומי רפואה, תשתיות, תקשורת ועוד ועוד.

אנשי הביטוח נחשפים הרבה לפני כולם להתפתחויות הכי מתקדמות במגוון רחב של תחומים, וההחלטות שלהם בסופו של דבר משפיעות על החיים של כולם.

בשנים האחרונות, למשל, ענף הביטוח נדרש לתת מענה לסיכונים מסוג חדש – סיכוני סייבר. האם לדעתכם חברות היו יכולות לספק לנו שירותים מקוונים במחירים סבירים ללא כיסוי סביר לסיכוני סייבר?

עוברים לדיגיטל

עוד משהו שקורה בשנים האחרונות מביא לידי ביטוי את החדשנות של ענף הביטוח מכיוון אחר – הענף הופך לדיגיטלי. כלומר, החדשנות משפיעה על הענף עצמו באמצעות טכנולוגיות פינטק (FinTech) ופתרונות אינשורטק (InsureTech). תחומים אלה נמצאים כיום בצמרת העדיפויות של יצרני הטכנולוגיות.
למעשה, ענף הביטוח נמצא בימים אלה בתהליך עצום מימדים של טרנספורמציה דיגיטלית שמשפיעה על תהליכי מכירה, שירות, תביעות ועוד. מדובר במהפכה.

תפקידנו כסוכנים הוא להיות עם היד על הדופק, להכיר היטב את כל החידושים וליישם עבורכם את הפתרונות העדכניים והמתקדמים ביותר.

***

סוכנות מ. טיקוצקי פעילה באקסלרייטור הישראליInsurTech Israel  וכמו כן בחדשנות בתחום הביטוח.