האינפלציה חושפת עסקים למצבי ביטוח חסר

פערים בין סכומי ביטוח בפוליסות עסקיות לבין ערך רכוש אמיתי, באחסון או בהובלה, מחייבים עסקים לפעול מיידית לעדכון סכומי ביטוח

מכולות בנמל – סיכוני חסר ביטוחי

בנק ישראל ממשיך להעלות את הריבית. המטרה המוצהרת של המהלך המתמשך היא לבלום את האינפלציה, שמורגשת גם בישראל.
התהליכים הכלכליים שמייצגת העלאת הריבית קורים בכל העולם. בנק ישראל הוא לא היחיד שנאבק באינפלציה ומעלה את הריבית. בישראל ההשפעות, לפחות בשלב זה, יותר מתונות משאר העולם.

הגורמים להתגברות האינפלציה בעולם מיוחסים לאפקט המצטבר של משבר הקורונה, שלמעשה שיתק ענפים שלמים לתקופה של כמעט 3 שנים; למלחמה באוקראינה שמשפיעה על שווקי האנרגיה, התובלה, המזון, חומרי גלם לתעשייה, חומרי גלם לבנייה, חלפים לרכב ומכונות ועוד; ולמשבר שרשרת האספקה העולמי.
גורמים אלה מביאים לעליות מחירים לכל רוחב החזית הכלכלית ומכבידים הן על משקי בית והן על עסקים וחברות.

עסקים חשופים לסיכוני ביטוח חסר

בשעה שעסקים וחברות ברחבי העולם, וגם בישראל, מתמודדים עם אתגרים מסחריים ותפעוליים מורכבים וארוכי טווח, הם חשופים לסיכון מיידי בגלל חוסרי ביטוח.

לדוגמא: השווי של סחורות וחומרי גלם, באחסון או בהובלה, עשוי להשתנות כתוצאה מהמגמות האינפלציוניות. כלומר, הכיסוי הביטוחי הקיים עלול לא להספיק במקרה של נזק כלשהו.

אם חלילה יקרה נזק לרכוש המבוטח, הפיצוי יחושב עפ"י היחס בין סכום הביטוח הרשום בפוליסה לבין ערך הרכוש בפועל (כולל ההשפעות האינפלציוניות). המשמעות היא כיסוי חלקי בלבד, כאשר ההפרשים נופלים על העסק.

הפתרון: התאמת סכומי ביטוח

ההמלצה המיידית לעסקים היא לפעול לעדכון סכומי הביטוח ולעדכון תקופת השיפוי (הבטחת כיסוי מתאים לאובדן תוצאתי) בפוליסות השונות.

בנוסף, בתקופה של "לחצים אינפלציוניים" כדאי להיות עם האצבע על הדופק באופן שוטף בכל הקשור לביטוח העסקי.

אנחנו כאן לשירותכם עם הייעוץ המקצועי ועם הפתרונות המתאימים.